Review-uri, Debate-uri, Stiri, intr-un cuvant Cinematografie!

miercuri, 29 aprilie 2015

Avengers: Age of Ultron Review (SPOILERE MAJORE IN STANGA SI IN DREAPTA)

Niciun comentariu
Dupa succesul rasunator al primului film Avengers si dupa performanta uriasa a lui Captain America: The Winter Soldier, sincer sa fiu nu credeam ca Avengers: Age of Ultron va reusi sa se ridice la nivelul asteptarilor in ciuda promovarii de care a avut parte.
Datorita promovarii excesive am inceput sa cred ca va fi un film bun dar nu peste original, lucru de care aveam sa ma insel.
Datorita filmelor avute in spate, Joss Wheadon isi permite sa porneasca filmul fara aceeasi repetitie plictisitoare de introducere a fiecarui membru. Astfel filmul se deschide cu Razbunatorii condusi de Captain America (Chris Evans) si de Tony Stark (Robert Downey Jr.) luptandu-se intr-o baza HYDRA condusa de Baron Wolfgang von Strucker (Thomas Kretschmann), antagonist ce apare in timpul mid-credits-scene a Captain America: The Winter Soldier. Baron este incurajat sa dezlantuiasca "Gemenii", razboinici creati in urma experimentelor facute de von Strucker cu misterioasa piatra aflata in sceptrul lui Loki. HYDRA a folosit piatra pentru a face experimente pe oameni iar Tony Stark, odata ce va pune mana pe ea, va avea si el ceva planuri usor dubioase.
Prima parte a filmului, lupta Razbunatorilor cu HYDRA si incercarea lor de a recupera Sceptrul lui Loki nu m-a uns pe suflet. Actiune buna, de calitate dar per total situatia mi se parea putin trasa de par si sloppy. Totusi dupa terminarea bataliei si prezentarea sub-titlului "Age of Ultron" (Sub Semnul Lui Ultron) filmul evolueaza si incepe sa se indrepte spre ceva aproape de perfectiune.
Joss Wheadon abordeaza un film direct, fara sa piarda timpul cu absolut nimic si fara sa se chinuie sa forteze mana audientei carora nu le plac filmele cu supereroi. Atitudinea luata de el este logica avand in vedere filmele Marvel Thor: The Dark World sau Iron Man 3, etc.
Filmul este destul de complex iar daca stam sa ne gandim care ar fi punctul central am putea spune ca este bazat pe situatia emotionala a lui Tony Stark, ce inca are emotii puternice, amprentate asupra sa in urma atacului extraterestrul din New York, emotii ce au fost exploatate si in Iron Man 3.
Astfel Tony ajunge sa se joace cu mistica piatra din sceptrul lui Loki pentru a crea "acea" entitate capabila sa protejeze lumea. Desi intentiile sale sunt nobile, acesta reuseste sa il imbarlige alaturi de el si pe Dr. Bruce Banner (Mark Ruffalo) pentru a il ajuta sa il creeze pe Ultron, programul ce ar trebui sa fie similar cu J.A.R.V.I.S. Astfel Ultron este creat dar asemeni lui Frankenstein, creatia se intoarce impotriva creatorului.
Pe langa asta, in Age of Ultron avem de a face cu o poveste de dragoste intre Bruce Banner si Black Widow (Scarlett Johansson), introducerea a doi membri de baza (despre care vom vorbi mai tarziu), Quicksilver (Aaron Taylor-Johnson) si Scarlet Witch (Elizabeth Olsen). Poate ca surpriza cea mai mare este importanta cu care este tratat Hawkeye in acest al doilea capitol. Daca in primul film nu parea decat un personaj de umplutura, in acest al doilea film el are un impact mult mai mare. Avem si o calatorie pana in Africa de Sud, Wakanda este mentionata, avem parte si de putin Ulysses Klaw(Andy Serkis) ce va reaparea in Black Panther si nasterea lui Vision. Iata cat de bogat este filmul si asta fara a il mentiona pe Thor (Chris Hemsworth), Captain America, Nick Fury (Samuel L. Jackson) sau War Machine (Don Cheadle) acestia nefiind personaje secundare.
Exista un continut foarte bogat in care nimic nu este lasat pe dinafara si nici suprasaturat dar este destul de greu de procesat mai ales pentru un non-fan.
Ultron (James Spader) este cu adevarat incredibil, cu atat mai terifiant cu cat te poti gandi ca ideologii ca ale sale, ideologii umane, poate avea absolut oricine. Joaca de-a Dumnezeu a existat in istoria noastra inca de la inceput si iata ca si filmul preia anumite idei religioase foarte bine exploatate.
Totusi un minus al lui Ultron si inevitabil al filmului, este faptul ca nu l-am simtit pe parcurs sa ajunga la apogeu, la antagonistul ala rau, periculos si nemilos. Ironia vine tocmai din faptul ca personajul sau isi dorea evolutie. Reuseste evolutia fizica dar nu mi s-a parut ca era raul intruchipat cum as fi vrut sa il vad ci mai degraba o entitate speriata de umanitate. In ciuda acestei situatii, robotul este extraordinar de uman si mai mult de atat, este simtit uman de catre audienta, este mai sentimental.
Daca despre majoritatea s-a tot vorbim, sa vorbim putin despre "Gemeni". O sa incep prin a spune ca acestia au facut scene extraordinare, au avut chimie, au avut feel, atitudine tot. Cred ca faptul ca Taylor Johnson si Elizabeth Olsen au format un cuplu si la Godzilla, a avut o influenta majora aici.

"Gemenii" sunt prezentati ca orfani de la varsta de 10 ani si ca experimente ale Baronului von Strucker, indepartandu-se de originile lor reale, respectiv acestia fiind mutanti, copii ai lui Magneto dar datorita drepturilor de autor Marvel - Fox acestia fost numiti "Miracole" iar originile au fost alterate.
Elizabeth Olsen a portretizat o Scarlet Witch complexa, cu sentimente confuze, emotiva dar puternica, macinata de razbunare iar rezultatul a fost perfect. Elizabeth este o actrita tanara dar de perspectiva iar interpretarea sa este perfecta. Nu stiu daca s-a interesat de personajul sau inainte dar a iesit bine iar relatia dintre ea si fratele sau Pietro a.k.a Quicksilver este profund vizibila dar simplista iar audienta poate simti si trai aceste momente.Si ca tot am ajuns aici este timpul sa vorbim despre Quicksilver.
La fel ca si in X-Men: Days of the Future Past unde am spus ca Evan Peters nu o interpreteze un Quicksilver de calitate si iata ca a reusit sa imi infirme ipoteza si sa fure filmul intr-o scena de 5 minute. Atunci am spus ca Peters e Quicksilver si din pacate Aaron nu va reusi sa ridice stafeta. Nu prea mi-a placut de el in Kick-Ass iar in Godzilla mi s-a parut putin sters. Dupa cum m-am obisnuit, Aaron este un alt actor care imi da peste nas si are o interpretare colosala a lui Pietro Maximoff. Un Quicksilver total diferit de copilandru din X-Men, aici el este mult mai matur, simtul umorului si aroganta sa caracteristica este prezenta si aduce un plus filmului.

La fel ca si sora lui, acesta isi doreste razbunare impotriva membrilor Razbunatorilor, mai ales impotriva lui
Tony Stark. Pe parcursul filmului acesta isi interpreteaza personajul cu un accent de rus, dand credibilitate pesonajului din zona fictiva Sokovia. Din punct de vedere al interpretarii singurul minus a fost in momentul monologului sau in fata lui Ultron despre motivul pentru care el si Wanda il urasc pe Tony Stark, acolo accentul sau de rus s-a pierdut putin problema ce ar fi trebuit remediata. Marele minus totusi nu este din prizma calitatii interpretarii ci caracterul sau nu prea evolueaza pe parcursul filmului. Adica vedem transformarea sa dintr-un antagonist orbit de razbunare la un adevarat erou, un adevarat razbunator dar per total mi s-a parut un personaj extraordinar de carismatic, probabil un fan-favourite al filmului care reuseste sa te faca sa te indragostesti de el si in final.......sa te faca sa versi o lacrima....You didn't see that coming? :((
Quicksilver mi se pare ca a fost conceput doar ca sa indrepte MCU spre un univers mai intunecat, cu sacrificiul lui.
Oricum atat Quicksilver cat si Scarlet Witch au avut un rol important iar Wanda urmeaza sa apara si mai departe.
Un alt caracter important este Vision(Paul Bettany). Androidul facut de Ultron pentru a lupta impotriva Razbunatorilor dar care defapt devine membru al echipei. Personajul este complex si daca Ultron pare foarte uman si macinat de sentimente Vision este rece si rational, asemeni unui android. Astfel cei doi se afla intr-o antiteza perfecta.
In film avem parte si de cateva momente care arata un strop din ce va fi Captain America: Civil War, mai exact o bataie generala intre Captain America, Quicksilver si Scarlet Witch impotriva lui Iron Man si Hawkeye, acestia fiind intrerupti de Thor care ii opreste si il aduce la viata pe Vision. Momentul ala este simbolic pentru ca stim cu totii, Civil War va fi cu totul despre Iron Man vs Captain America.
Efectele sunt superbe, CGI foarte bun si realist, ambele testate in lupta dintre Hulk si Hulkbuster, lupta incredibila, plina de adrenalina si de pasiune, incarcata cu violenta dar si cu umor de calitate, una dintre cele mai bune scene din film.
Muzica se potriveste perfect, apare la momentul la care trebuie si dispare atunci cand trebuie. Ajuta mult publicul sa se transpuna in personaje si in trairile lor.
Finalul este simbolic, punand bazele pentru Captain America: Civil War. Bruce Banner este intr-o nava, vrand sa fie singur se indeparteaza de echipa (referinta la faptul ca in benzile desenate, intimpul Razboiului Civil Hulk se afla pe o alta planeta) astfel probabil 99% nu il vom vedea in Civil War.
Este prezentat sediul New Avengers si se vorbeste despre Vision, Scarlet Witch, Falcon si War Machine care s-au adaugat echipei si exista o probabilitate uriasa sa ii vedem pe toti in Captain America: Civil War.

Cu totii stim ca Marvel au o pasiune pentru a pune scene care fac trimitere la urmatorul lor film si daca filmul per total a pus bazele pentru Captain America: Civil War, iata ca mid-credits-scene pune bazele pentru urmatoarele doua filme Avengers: Infinity War, unde razbunatorii se vor infrunta cu unul dintre cei mai mari dusmani ai universului Marvel, Thanos(Josh Brolin)! Astfel scena se deschide cu o manusa intr-un ceva ce pare a fi un dulap de unde o figura mare impunatoare, Thanos, o ridica si o pune pe mana spunand "atunci o voi face singur", referire la gasirea pietrelor infinitului si Infinity Gauntlet.

Captain America: Civil War va aparea la data de 6 mai 2016, in timp ce Avengers: Infinity War - Part 1 va aparea pe 18 mai 2018 iar Avengers: Infinity War - Part 2 va aparea pe 3 mai 2019.

Pentru mine filmul a fost foarte bun, mi-a depasit asteptarile, mult mai bun decat primul film.
Nota mea este 9.2 si il recomand tuturor!